Πέμπτη, 12 Μαΐου 2011

ΟΧΙ ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ "ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ"


ΟΧΙ ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ "ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ"

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ

Η "Ολυμπιακή Αεροπορία", στήθηκε στα τρία μέτρα και εκτελείται με συνοπτικές διαδικασίες. Η "νομιμότητα" των κυβερνητικών μέτρων που ισοδυναμούν με τη μείωση των μισθών των εργαζομένων, τις απολύσεις όσων αρνηθούν να "συμμορφωθούν" και το ξεπούλημα της επιχείρησης στηρίζεται στα ακλόνητα βάθρα που καθοδηγούν τα κυβερνητικά επιτελεία...

Ρεπορτάζ στην Ολυμπιακή

συζήτηση του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΒΗΧΟΥ με το ΣΤΕΛΙΟ ΜΑΝΟΥΣΟ <ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ>

ΝΕΑ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ 4/4/1998

Η κυβέρνηση των "εκσυγχρονιστών"διέγραψε μέσα σε μία νύχτα κάθε έννοια εργατικού δικαιώματος στην Ολυμπιακή. Με το νομοσχέδιο που κατέθεσε εφνιδιαστικά στη Βουλή την περασμένη Δευτέρα και αναμενόταν να ψηφιστεί την Πέμπτη 2 Απρίλη, αλλά τελικά ύστερα και από τις αντιδράσεις 17 βουλευτών του ΠΑΣΟΚ παραπέμφηκε για την ερχόμενη εβδομάδα, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ:

* Επιχειρεί να μειώσει σε δραματικό βαθμό τις αποδοχές των εργαζομένων.

* Να καταργήσει το 8ωρο

* Να καταργήσει τις κλαδικές συλλογικές συμβάσεις και να τις αντικαταστήσει με ατομικές.

* Σχεδιάζει μαζικές απολύσεις και μετατάξεις

* Επιχειρεί να περάσει τη μερική και εποχική απασχόληση

Βιάζεται να ολοκληρώσει το στόχο της που δεν είναι μόνο η Ολυμπιακή. Τα ίδια μέτρα μεθοδεύει και για τις υπόλοιπες ΔΕΚΟ ενώ στο στόχαστρό της έχουν μπεί όλα τα δικαιώματα και κατακτήσεις των εργαζομένων.

Αναλυτικότερα:

Το μέλλον της Ολυμπιακής γίνεται ακόμα πιο "μαύρο" ύστερα από τις ραγδαίες εξελίξεις που σημειώνονται από τη Δευτέρα το βράδυ με την κατάθεση στη Βουλή ενός απαράδεκτου σε περιεχόμενο νομοσχεδίου για το εργασιακό καθεστώς. Με τη μέθοδό του "αποφασίζομεν και διατάσσομεν" η κυβέρνηση του Κ. Σημίτη προχώρησε ένα βήμα ακόμη την πολιτική της για την εφαρμογή εργασιακού μεσαίωνα στην "Ολυμπιακή Αεροπορία", με τελικό στόχο τη συρρίκνωσή της και το ξεπούλημά της.

"Οι εργαζόμενοι μπορούμε να αποτρέψουμε το ξεπούλημα της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" και τον εργασιακό μεσαίωνα", μας είπαν τη Δευτέρα το βράδυ έξω από τα γραφεία της ΟΣΠΑ στη λεωφόρο Συγγρού. Η ώρα κόντευε 10 το βράδυ, όταν 80 περίπου συνδικαλιστές της ΟΑ αφού ήδη είχαν καταλάβει τα γραφεία της διοίκησης, στον 6ο όροφο του κτιρίου πολιόρκησαν το γραφείο του προέδρου της εταιρείας Θόδωρου Τσακιρίδη, ζητώντας του να παραιτηθεί εάν έχει φιλότιμο.

Την ίδια ώρα έφθασαν στην περιοχή εκατοντάδες εργαζόμενοι και σε λίγα λεπτά έκλεισαν τη συγκοινωνία στη λεωφόρο Συγγρού. Συνθήματα άρχισαν να δονούν την ατμόσφαιρα "φασίστα Μαντέλη, παραιτήσου" και "κάτω η χούντα του Σημίτη". Η ηγεσία της ΓΣΕΕ και ο εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ παρολίγο να φάνε πολύ ξύλο από τους συγκεντρωμένους ενώ ο Αρης Σπυλιωτόπουλος άρπαξε μερικές κλωτσιές όταν άρχισε να μιλάει για "διαχρονικές τεράστιες πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης" και για "κακοδιαχείρηση που οδήγησε την "Ολυμπιακή" στη σημερινή κατάσταση".

Μιλώντας στους εργαζόμενους εν μέσω πανδαιμονίου ο βουλευτής του ΚΚΕ Μήτσος Κωστόπουλος είπε: "Ας το καταλάβουν όλοι οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ, ότι η "Ολυμπιακή" είναι "πιλότος" για όλες αυτές τις επιχειρήσεις και να αντιδράσουν ενωμένοι". Στη συζήτηση που κάναμε - στο πόδι - με το συνδικαλιστή Στέλιο Μανούσο, ο τελευταίος μας είπε: "Η Ολυμπιακή - σύμφωνα με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε εφνιδιαστικά στη Βουλή σήμερα το βράδυ - και οι θυγατρικές της θα λειτουργούν με τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας και του ελεύθερου ανταγωνισμού οπότε στην ουσία καταργείται και το 8ωρο και η εταιρία - όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο - μπορεί να αυξάνει ή να μειώνει το ωράριο μέχρι 10 1/2 ώρες την ημέρα! Σήμερα οι εργαζόμενοι στην ΟΑ εκβιάζονται ωμά από την κυβέρνηση, πως αν δεν αποδεχτούν τα μέτρα εγγράφως και εντός 5 ημερών θα λύεται η σύμβαση εργασίας"!

Παν. Βήχος: "Αγαπητέ συνάδελφε τι νομίζεις πώς κρύβεται πίσω από το νομοσχέδιο και από το νέο "πρόγραμμα εξυγίανσης", για τη θεωρία των "ρετιρέ", για το εργασιακό κόστος, αλλά και για τη γερμανική "Λουφτχάνσα", που απ΄ ότι φαίνεται πλέον καθαρά προορίζεται για αφεντικό της Ολυμπιακής; Τι σημαίνει για τους εργαζόμενους η ετήσια μείωση των λειτουργικών δαπανών της ΟΑ κατά 50 δισ. δραχμές για τα επόμενα πέντε χρόνια";

Στέλιος Μανούσος: "Κατ΄ αρχήν μείωση του ονομαστικού μισθού, τουλάχιστον στο ένα τρίτο. Βέβαια η κυβέρνηση έχει επιχειρήσει να περάσει στην κοινή γνώμη τη λεγόμενη θεωρία των "ρετιρέ", δηλαδή των εργαζομένων με υψηλές αποδοχές. Ομως, η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων στην ΟΑ, κάθε άλλο παρά υψηλόμισθοι είναι. Μάλιστα σε σύγκριση με άλλες ιδιωτικές εταιρίες, οι μισθοί στην ΟΑ είναι χαμηλότεροι. Εκτός και αν υψηλόμισθο "βαφτίζει" η κυβέρνηση κάποιον που παίρνει το μήνα 300.000 δραχμές, με 40 ώρες υπερωρία, 60 ώρες νυχτερινή εργασία και Κυριακές".

Παν. Βήχος: "Η κυβέρνηση λέει επίσης ότι τα έξοδα μισθοδοσίας της ΟΑ ανέρχονται στο 48% των συνολικών δαπανών, έναντι του 25% με 29% που είναι ο μέσος όρος στις άλλες αεροπορικές εταιρίες".

Στέλιος Μανούσος: "Πράγματι, οι αριθμοί είναι σωστοί. Η απάτη, όμως, της κυβέρνησης έγκειται στη σύγκριση της ΟΑ με άλλες εταιρίες, που έχουν αναπτύξει και πολλές άλλες κερδοφόρες δραστηριότητες, ενώ τα έσοδα της ΟΑ προέρχονται κατά κύριο λόγο από τα εισιτήρια. Ετσι, το ποσοστό μισθοδοσίας της ΟΑ φαίνεται και είναι αυξημένο, έναντι άλλων εταιριών με αναπτυγμένες άλλες δραστηριότητες".

Παν. Βήχος: "Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι τα μέτρα που προωθεί σε βάρος των εργαζομένων, είναι μονόδρομος για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του εθνικού αερομεταφορέα, οι εργαζόμενοι τι λένε";

Στέλιος Μανούσος: "Αν ήθελε η κυβέρνηση να μειώσει απλώς το λειτουργικό κόστος της ΟΑ, θα φρόντιζε από χρόνια τώρα να εφαρμόσει μια σειρά μέτρων και μάλιστα χωρίς το παραμικρό κόστος, για το "νοικοκύρεμα" της εταιρίας σε ότι αφορά συνολικά την πολιτική προμηθειών, καυσίμων, την αγορά ανταλλακτικών που είναι πανάκριβη, την πολιτική κινήτρων προς τους πράκτορες, την είσπραξη χρημάτων από τις Τράπεζες κλπ. Τέτοιο πρόγραμμα καλύτερης διαχείρισης έχουν υποβάλει οι εργαζόμενοι από το 1990. Με το πρόγραμμα αυτό, που προέβλεπε ετήσια εξοικονόμηση 50-60 δισ. δραχμές, συμφωνούσε απόλυτα το ΠΑΣΟΚ, αλλά τότε ήταν στην αντιπολίτευση, το πέταξε στο καλάθι των αχρήστων. Αλλωστε, με βάση αυτές τις προτάσεις τις δικές μας κατάρτισε η ιδιωτική εταιρία "Μακένζι", το σχέδιο οργανωτικής αναδιάρθρωσης της ΟΑ, το οποίο, όμως, μας βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετους σε άλλα θέματα, αφού βάζει τα θεμέλια της ιδιωτικοποίησης, με την εκχώρηση δραστηριοτήτων της ΟΑ σε τρίτους. Ολα αυτά αποκαλύπτουν ότι η κυβέρνηση με τα μέτρα που προωθεί, δε στοχεύει στην καλύτερη διαχείριση και στο λιγότερο κόστος γενικά, αλλά συγκεκριμένα στη μείωση του εργασιακού κόστους, που απαιτεί το μεγάλο κεφάλαιο για να αυξάνει όλο και περισσότερο τα κέρδη του".

Παν. Βήχος:"Η κυβέρνηση έχει αρωγούς και ποιοί είναι αυτοί, στην εφαρμογή της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων των ΔΕΚΟ και της ανατροπής των εργασιακών σχέσεων";

Στέλιος Μανούσος: "Εκτός απ΄ αυτούς που επιβάλλουν την εφαρμογή αυτής της πολιτικής )ΕΕ - μεγάλο κεφάλαιο), είναι ολοφάνερο ότι την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων στηρίζει αναφανδόν η ΝΔ, αλλά και τα υπόλοιπα κόμματα, πλην του ΚΚΕ, που την αντιπαλεύει. Μάλιστα η ΝΔ ασκεί και κριτική στην κυβέρνηση για "άτολμο βηματισμό" στις ιδιωτικοποιήσεις των ΔΕΚΟ. Επίσης, πλάτη για την εφαρμογή αυτής της πολιτικής, έβαλαν και εξακολουθούν να βάζουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο και οι συνδικαλιστικές ηγεσίες των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ και ΣΥΝ".

Παν. Βήχος: "Δεν είναι η ώρα συνάδελφε, αλλά μη βγάζετε την ουρά σας. Αυτά που μου είπε ο συνάδελφός σας που ανήκει και στο ίδιο μ΄ εσάς κόμμα, ο Σωκράτης Ματζουράνης κάνουν τις τρίχες των μαλλιών να σηκώνονται".

Στέλιος Μανούσος "Αποψή σου συνάδελφε. Συνεχίζω: Οι παρατάξεις αυτές στο χώρο της ΟΑ έχουν καλλιεργήσει την πολιτική της αδράνειας και της παθητικοποίησης. Στην ΟΑ επικρατεί "εργασιακή ειρήνη" περισσότερα από έξι χρόνια. Σήμερα οι εργαζόμενοι στην ΟΑ εκβιάζονται ωμά από κυβέρνηση και από την μέχρι σήμερα διοίκηση, πως αν δεν αποδεχτούν τα μέτρα και μάλιστα εντός 5 ημερών από την ψήφιση του νομοσχεδίου και τους νέους όρους θα λύεται η σύμβαση εργασίας τους! Τις τελευταίες ημέρες κυκλοφορούσαν σενάρια στους χώρους δουλειάς ότι η κυβέρνηση έχει έτοιμες τις επιταγές αποζημίωσης για το ενδεχόμενο να μπει λουκέτο στην ΟΑ, αν υπάρξουν αντιδράσεις! Πρόκειται δηλαδή για κλίμα άγριας τρομοκρατίας".

Παν. Βήχος: "Η κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων και η μετατροπή τους σε ατομικές συμβάσεις και η κατάργηση της πληρωμής των υπερωριών, όπως επίσης το πάγωμα για τρία χρόνια των μισθών συν τοις άλλοις φανερώνει το αντεργατικό περιεχόμενο της ευρωπαϊκής σύγκλισης και της ΟΝΕ. Τι θα κάνετε εσείς για την ανατροπή αυτών των σχεδίων που απεργάζονται σε βάρος των εργαζομένων";

Στέλιος Μανούσος: "Υπάρχουν και περιθώρια και τρόποι, αρκεί να συνειδητοποιήσουμε όλοι οι εργαζόμενοι ότι ο ενωτικός αγώνας μέχρι τελικής ρήξης, μπορεί να ανατρέψει αυτή την καταστροφική πολιτική του ξεπουλήματος της ΟΑ σε ξένα συμφέροντα".

Παν. Βήχος: "Τι σημαίνει για την ΟΑ η σύναψη "στρατηγικών συμμαχιών" σε όλες τις δραστηριότητές της";

Στέλιος Μανούσος: "Ξεπούλημα στην "εκσυγχρονιστική διάλεκτο". Στην περίπτωση της ΟΑ θεωρείται βέβαιο ότι για "στρατηγικός σύμμαχος" προορίζεται το γερμανικό κεφάλαιο και ειδικότερα η εταιρία "Λουφτχάνσα". Θυμίζω ότι γερμανική εταιρία έχει επιχειρήσει στο παρελθόν, χωρίς όμως επιτυχία, να διεισδύσει στην ελληνική αγορά. Σήμερα, στόχος της είναι να πατήσει γερά πόδι στην Ελλάδα, μέσω της εξαγοράς της ΟΑ. Οσοι ασχολούνται με τις αερομεταφορές, γνωρίζουν πολύ καλά ότι η κατεύθυνση των Βρυξελλών είναι να υπάρξουν στο μέλλον μόνο τρεις αεροπορικές εταιρίες - κολοσσοί, οι οποίες θα έχουν γύρω στις 8 - 10 δορυφορικές επιχειρήσεις. Σ΄ αυτή τη λογική, να γίνει δηλαδή η ΟΑ εταιρία - δορυφόρος της "Λουφτχάνσα", κινείται η πολιτική της κυβέρνησης. Αλλωστε, το αεροδρόμιο Σπάτων δεν κατασκευάζεται για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της ΟΑ και των ελλήνων επιβατών, αλλά για να εξυπηρετήσει το γερμανικό κεφάλαιο και άλλες εταιρίες. Κατασκευάζεται για να λειτουργήσει σαν διαμετακομιστικό κέντρο και βάση της "Λουφτχάνσα", που θα της εξασφαλίσει μείωση του λειτουργικού της κόστους και πιο εύκολη πρόσβαση στις αγορές της Απω Ανατολής, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, των πρώην σοσιαλιστικών χωρών κλπ. Οταν λοιπόν η κυβέρνηση μιλά για "στρατηγική συμμαχία" έχει στο νου της την εκχώρηση έργου - φιλέτου της ΟΑ στη "Λουφτχάνσα". Και φιλέτο σημαίνει τεχνική συντήρηση, τροφοδοσία, καύσιμα, επίγεια εξυπηρέτηση. Ηδη έχει συγκροτηθεί όμιλος επιχειρήσεων με επικεφαλής της "Λουφτχάνσα", για να αναλάβει την τροφοδοσία των αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Σπάτων".

Την Τρίτη οι εργαζόμενοι στην Ολυμπιακή πραγματοποίησαν δύο συγκεντρώσεις και τρίωρη στάση εργασίας. Στην πρωϊνή συγκέντρωση πήραν μέρος χιλιάδες εργαζόμενοι της ΟΑ. Το ίδιο μαζική ήταν και η συγκέντρωση το απόγευμα έξω από τη Βουλή. Κρατώντας τα πανώ τους έφτασαν στο χώρο της συγκέντρωσης και για περισσότερο απο τρεις ώρες διαδήλωναν την απόφασή τους να μη δεχτούν τους εκβιασμούς της κυβέρνησης. Ακούστηκαν συνθήματα, όπως: "Κάτω η κυβέρνηση των εκσυγχρονιστών", "Σήμερα εμείς, αύριο εσείς, αυτός είναι ο Σημίτης ο εκσυγχρονιστής", "Μείωση μισθών, αύξηση ωρών, αυτός είναι ο νόμος των εκσυγχρονιστών", "Η Ολυμπιακή θα μείνει κρατική κι ας λένε ότι θέλουν οι κυβερνητικοί", "Ο νόμος είναι έκτρωμα, μοιάζει με τον Σημίτη, είναι κακός και άσχημος με μια ελιά στη μύτη"!, έκαναν και χιούμορ οι εργαζόμενοι. Φτάνοντας κάτω από τη Βουλή βροντοφώναξαν: "Ντροπή, ντροπή, για κάθε βουλευτή, το νόμο αν ψηφίσει μέσα στη Βουλή".<...>

Η "Ολυμπιακή Αεροπορία", λοιπόν, στήθηκε στα τρία μέτρα και εκτελείται με συνοπτικές διαδικασίες. Η "νομιμότητα" των κυβερνητικών μέτρων που ισοδυναμούν με τη μείωση των μισθών των εργαζομένων, τις απολύσεις όσων αρνηθούν να "συμμορφωθούν" και το ξεπούλημα της επιχείρησης στηρίζεται στα ακλόνητα βάθρα που καθοδηγούν τα κυβερνητικά επιτελεία: Πρώτον, στις χουντικές διατάξεις που επιστρατεύθυκαν ξανά για να... τεμαχιστούν άνθρωποι και επιχείρηση, στον εθνικό αερομεταφορέα. Δεύτερον, στις ευρω-ενωσιακές διατάξεις του Μάαστριχτ και των "συμφώνων σταθερότητας", που υπαγορεύουν τη μαζική εκποίηση της δημόσιας περιουσίας και την ανελέητη επιδρομή κατά των εργαζομένων. Των εργαζομένων, που, στον κόσμο της αέναης λιτότητας και της εκτός ορίων "ελευθερίας" του κεφαλαίου, λογίζονται σαν άψυχα αντικείμενα. <...>.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου