Πέμπτη, 12 Μαΐου 2011

ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ ΚΑΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ


ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ ΚΑΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ

Η "ΖΩΝΗ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ" ΧΑΡΑΖΕΙ ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΜΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ!

Ρεπορτάζ από τον ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΒΗΧΟ

10 Νοεμβρίου 2001

Με το αίμα πέντε εργατών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης στο Πέραμα, κι ενός λεπτού σιγή "τίμησαν" η κυβέρνηση και οι αρμόδιοι φορείς την ευρωπαϊκή εβδομάδα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας! Αλήθεια πόσα λεπτά απαιτούνται για να "τιμηθούν" οι εκατοντάδες νεκροί εργάτες, θύματα της εγκληματικής ασυδοσίας του κεφαλαίου, όχι μόνο στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη αλλά και σε όλη την Ελλάδα; Εκείνοι που κάνουν το "καθήκον" τους σωπαίνοντας μόνο, θα χρειάζονταν πολλές ώρες για να "εξιλεωθούν" για τα θύματα.

Βρεθήκαμε στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και μιλήσαμε με πολλούς εργαζόμενους και με τους: Θανάση Παναγιωτόπουλο, πρόεδρο του σωματείου ηλεκτρολόγων, το Μάκη Παπαδόπουλο, μηχανολόγο και μέλος του δ.σ. του ΕΛΙΝΥΑΕ, Γιάννη Μανουσογιαννάκη, πρόεδρο του σωματείου ΣΤΕΦΕΝΣΟΝ και τον Παναγιώτη Γκούτη, από την Εκτελεστική Επιτροπή του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά. Ο Παναγιώτης Παπαδόπουλος μας είπε: "Πρέπει να γίνει κατανοητό στους πάντες ότι, δεν υπάρχει πολιτική βούληση από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, να λύση προβλήματα στο χώρο της Ναυπηγοεπισκευαστικής. Να θυμηθούμε, από το 1995, τα λεγόμενα 25 σημεία, ποιά έχουν λυθεί από τότε; Κανένα. Διαιωνίζεται η κατάσταση εις βάρος των εργαζομένων, της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, εις βάρος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, εις όφελος του μεγάλου κεφαλαίου και των εφοπλιστών. Αυτή τη στιγμή υπάρχει ο τεμαχισμός του λιμανιού. Το χώρο της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης οι αρμόδιοι τον θεωρούσαν πάρεργο και τον έχουν αυτή τη στιγμή υπό διάλυση. Οι θάνατοι των συναδέλφων μας στην πραγματικότητα τους ευχαριστούν. Θα έχουν έτσι πέντε συντάξεις λιγότερες, πέντε επιδόματα λιγότερα, εφτά συντάξεις του χρόνου λιγότερες".

Ο Παν. Γκούτης, μας είπε: "Δεν μας έχει πείσει η κυβέρνηση, γιατί η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, δηλαδή και τα συγκροτημένα ναυπηγεία, δεν χρειάζεται. Όταν αυτή τη στιγμή δεκάδες πλοία κατασκευάζονται σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία, τη στιγμή που τα ναυπηγεία, της Γένοβας ήταν έτοιμα να κλείσουν και σήμερα από τις παραγγελίες των ελληνικών πλοίων έχουν κάνει νέες προσλήψεις, δεν μπορούν να μας μιλάνε για ανταγωνιστικότητα. Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα σε πλοία και δεν μπορούμε να λέμε ότι σε μια χώρα με τρεις χιλιάδες χρόνια πρωτιά στη ναυτιλία δεν χρειάζεται το "καρνάγιο", δεν χρειάζεται η Ζώνη, δεν χρειάζεται το ναυπηγείο".

Ο Θανάσης Παναγιωτόπουλος μας λέει: "Αυτό που σκεφτόμαστε αυτή τη στιγμή, είναι ποιοί θα ακολουθήσουν το μακάβριο γαϊτανάκι του αίματος στη Ζώνη, και αν θα βρούμε αύριο μεροκάματο. Οταν ο εργαζόμενος είναι για μήνες ή χρόνια άνεργος και, ταυτόχρονα, οι πιέσεις που δέχεται από την πλευρά της εργοδοσίας και των εφοπλιστών είναι μεγάλες, βάζει στη ζυγαριά τη στιγμή εκείνη που πάει για δουλειά, αν θα πρέπει να ζήσει την οικογένεια του με μια στοιχειώδη αξιοπρέπεια. Μπροστά σ΄ αυτό το δίλημμα, κάνει πέρα κάθε φόβο και πηγαίνει για το μεροκάματο. Τα εγκλήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια οφείλονται κατ΄ αρχήν στο ασύδοτο εφοπλιστικό και εργοδοτικό κέρδος. Θα μπορούσαμε να είχαμε θρηνήσει περισσότερους δολοφονημένους εργάτες και δεν είναι υπερβολή αυτό που λέω, αν τα σωματεία του χώρου δεν είχαν πιέσει να ιδρυθούν οι μικτές επιτροπές ελέγχου, έστω και μ΄ αυτές τις λειψές αρμοδιότητες που τους δίνει ο νόμος. Η κυβέρνηση ως γνωστόν δεν παίρνει μέτρα. Βάζει σε δεύτερη μοίρα την προστασία των εργαζομένων και σε πρώτη την εξυπηρέτηση του εφοπλιστικού και εργοδοτικού κεφαλαίου. Αλλά και η δικαιοσύνη δεν είναι μαζί μας.Οποιες υποθέσεις έχουν φτάσει στα δικαστήρια, οι αποφάσεις που έχουν βγει, στην πλειοψηφία τους, είναι αθωωτικές, ενώ υποθέσεις οι οποίες έχουν φτάσει στα δικαστήρια και αφορούν εργαζόμενους που αντιστέκονται σ΄ αυτήν την πολιτική κινδυνεύουν να γίνουν καταδικαστικές! από το 1995 έχουμε δώσει στην κυβέρνηση τα αιτήματά μας για το χώρο. Το πρώτο και κύριο είναι ότι θα πρέπει η κυβέρνηση με ευθύνη της να δημιουργήσει την κατάλληλη υποδομή. Δεύτερον, όσο υπάρχει ανεργία, εμείς λέμε ότι θα υπάρχουν και ατυχήματα και ασύδοτοι που θα λυμαίνονται το χώρο και τις ζωές των εργαζομένων. Έχουμε απαιτήσει επανειλημμένα ότι οι χημικοί Ναυτιλίας και οι τεχνικοί Ασφαλείας δε θα πρέπει να λειτουργούν κάτω από την ιδιωτική σκέπη, αλλά στη σκέπη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας".

Ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης, μας λέει: "Τα μέτρα ασφαλείας, όντως κοστίζουν! Η προστασία των εργαζομένων, στο χώρο δουλειάς, στη θάλασσα, κοστίζει. κοστίζει σε χρήμα. Σημαίνει, λιγότερα κέρδη για τον εφοπλιστή, για τον βιομήχανο, για τον εργοδότη. Όταν, λοιπόν, έχουμε κάνει τα πάντα να υποκύπτουν στη λογική του κέρδους, στο βωμό του κέρδους, τότε θα θρηνούμε θύματα".

Ο Μάκης Παπαδόπουλος μας λέει ότι: "Το κέρδος των καπιταλιστών είναι η αιτία θανάτου εκατοντάδων εργατών, ενώ η κυβέρνηση την ώρα που νομοθετεί "ξεχνά" στα συρτάρια τους νόμους. Κι ενώ από παντού ακούγεται η κραυγή απελπισίας "δεν πάει άλλο", η κυβέρνηση προωθεί με γοργούς ρυθμούς την αναδιάρθρωση των εργασιακών σχέσεων, το ελαστικό ωράριο και την άτυπη απασχόληση που αποτελεί μαζί με όλα τα άλλα τη βασική παράμετρο της συνολικής επιδείνωσης των συνθηκών εργασίας".

Τι λένε όμως οι εργαζόμενοι στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος; Λένε ότι ήταν ένα ακόμα έγκλημα αυτό που συνέβη στο δεξαμενόπλοιο "ΣΕΙΛΟΡ". Γιατί είναι κοινό μυστικό πια πώς στη Ζώνη δε συμβαίνουν ατυχήματα. Εγκλήματα μόνο και μάλιστα προδιαγεγραμμένα. "Εδώ κατοικούν οι δολοφόνοι" έγραψαν έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας οι διαδηλωτές μεταλλεργάτες.

Εκατόμβες ναυτεργατών έχουν θυσιαστεί στο βωμό του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Από το 1993 μέχρι και το Γενάρη 1998, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, 389 ναυτεργάτες, αντί για μεροκάματο, βρήκαν τραγικό θάνατο σε πλοία των ελλήνων εφοπλιστών με σημαία ευκαιρίας, ενώ άλλοι 134 σε πλοία με ελληνική σημαία, ανάμεσα στους οποίους είναι και οι 83 του ναυαγίου του επιβατικού - οχηματαγωγού πλοίου "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ". Μιλάμε για 523 ανθρώπους, οι οποίοι άφησαν τα κόκαλά τους σε συνολικά 31 ναυτικά δυστυχήματα (εγκλήματα) σε πλοία κάθε τύπου ελληνικής και ξένης σημαίας. Ο μακάβριος αυτός αριθμός είναι καθαρά ενδεικτικός για το πόσο ακριβά πληρώνουν οι ναυτεργάτες την αύξηση των υπερκερδών των εφοπλιστών, αφού αφορά απλώς την τελευταία 8ετία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου