Τρίτη, 10 Μαΐου 2011

(Πυρπόλησαν Κούρδους Μετανάστες στο "Σούπερ Φαστ ΙΙΙ)


ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΩΝ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΟ ΣΟΥΠΕΡ ΦΑΣΤ

(Πυρπόλησαν Κούρδους Μετανάστες στο "Σούπερ Φαστ ΙΙΙ)


Είχαν περάσει πάνω από 48 ώρες και όλοι πίστευαν ότι η πυρκαγιά στο επιβατηγό - οχηματαγωγό "Σούπερφαστ" είχε έγκαιρα τεθεί υπό έλεγχο και χάρις στην ψυχραιμία και ετοιμότητα του πληρώματος είχε αποφευχθεί το χειρότερο. Ότι "απέμεινε" μόνο η νύχτα τρόμου για τους 307 επιβάτες και η οδυνηρή εμπειρία για τα μέλη του πληρώματος. Όμως αργά το πρωί της προηγούμενης Τρίτης, οι ειδήσεις άλλαξαν την εικόνα, αφού όταν ξεκαθάρισαν οι καπνοί, αποκάλυψαν την πραγματική τραγωδία με θύματα 10 Κούρδους πολιτικούς πρόσφυγες (που στη συνέχεια έγιναν 12) και δύο Αλβανούς, οικονομικούς μετανάστες, που βρέθηκαν νεκροί από ασφυξία στο γκαράζ του οχηματαγωγού.

Η τραγική κατάληξη άλλης μιας απόπειρας για κατάκτηση του ονείρου συγκλόνισε την ελληνική κοινή γνώμη, λίγες ώρες μετά τους θανάτους άλλων μεταναστών από έκρηξη ναρκοπέδιου στα σύνορα. Οι μόνοι που δεν εξεπλάγησαν από την τραγική ιστορία των Κούρδων που πέθαναν σαν τα ποντίκια στο γκαράζ του "Σούπερφαστ 3" είναι οι Πατρινοί και οι υποψιασμένοι αυτής της χώρας. Γιατί αυτοί ξέρουν το καθημερινό δράμα των λαθρομεταναστών στην προσπάθειά τους να βρουν το δρόμο προς μια καλύτερη ζωή.

Στο λιμάνι της Πάτρας η αναζήτηση των δρόμων της ευτυχίας είναι καθημερινή. Όμως καθημερινά είναι και τα πλοκάμια του δουλεμπορικού κυκλώματος που δρα με την ανοχή της επίσημης πολιτείας. Αυτά μας κατήγγειλε ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, Γιάννης Χαλάς, ο οποίος έστειλε μηνυτήρια αναφορά στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πειραιά, για συναλλαγή των αρμοδίων υπηρεσιών του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας με το δουλεμπορικό κύκλωμα, μία ημέρα πριν την τραγωδία!!! (Την 1η Νοέμβρη).

Η μηνυτήρια αναφορά κατατέθηκε εναντίον "παντός υπευθύνου προσώπου" για την ανεργία που πλήττει τους ναυτεργάτες και αναφέρει όλο το νομικό πλέγμα που προστατεύει τη ναυτική εργασία και το οποίο παραβιάζεται κατάφωρα από το ΥΕΝ και τις υπηρεσίες του. Ειδικότερα, υπογραμμίζεται ότι, παρά τη νομοθεσία "όργανα της Εκτελεστικής εξουσίας, μεταξύ των οποίων θα αναφέρουμε αρμόδιες για τα θέματα αυτά Διευθύνσεις του ΥΕΝ, Λιμεναρχεία και ιδιαίτερα το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, παρακάμπτουν τις παραπάνω προστατευτικές της ναυτικής εργασίας διατάξεις και βάζουν στο περιθώριο της ανέχειας και της ανεργίας τους έλληνες ναυτεργάτες".

Κι ενώ όλα τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν ότι οι 14 Κούρδοι πολιτικοί πρόσφυγες "φαγώθηκαν" από τον άγριο ανταγωνισμό που έχει ξεσπάσει μεταξύ των πλοιοκτητριών εταιριών που εκμεταλλεύονται τη γραμμή Πάτρα - Ιταλία θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η μαφία της διακίνησης λαθρομεταναστών, ένα εξαιρετικά οργανωμένο σχήμα εγκληματιών, που περνά με ιδιαίτερες επιδόσεις και από το ελληνικό έδαφος, μπορεί άνετα να συγκριθεί με τα κυκλώματα εμπόρων ναρκωτικών. Και όχι μόνο στο επίπεδο των κερδών, και των διεθνών σχέσεών τους και συνεργασιών, αλλά και σε αυτό των διασυνδέσεών τους με παρακρατικούς μηχανισμούς και μυστικές υπηρεσίες. Από τη Μέση Ανατολή στην Τουρκία και από εκεί μέσω Ελλάδας προς χώρες της Δυτικής Ευρώπης, οι λαθρομετανάστες γίνονται βορά των κυκλωμάτων, που αφαιρούν από πάνω τους όχι μόνο το παραμικρό δολάριο αλλά και οποιοδήποτε ψήγμα αξιοπρέπειας τούς έχει απομείνει.

Η ιταλική εφημερίδα "Republica", σε μια χώρα που μαζί με τη Γερμανία θεωρείται απώτερος προορισμός των λαθρομεταναστών, έγραφε προ καιρού: "Ενα σαπιοκάραβο που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά λαθρομεταναστών, κοστίζει γύρω στα 50.000 δολάρια. Αν υποθέσουμε ότι μπορεί να μεταφέρει περίπου 400 μετανάστες, με αμοιβή 4.000 δολάρια το κεφάλι, που σημαίνει είσπραξη 160.000 δολάρια, ακόμη και να βουλιάξει, το καθαρό κέρδος θα είναι γύρω στα 100.000 δολάρια...".

Το οργανωμένο έγκλημα, που ρυθμίζει τα της λαθρομετανάστευσης προς τη Δυτική Ευρώπη, ξέρει πολύ καλά ότι το εμπόριο των ονείρων είναι η πιο επικερδής επένδυση. Και αυτό είναι που, σύμφωνα με σήματα της Ιντερπόλ, σε Ελλάδα και Ιταλία, τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί ισχυροί δεσμοί συνεργασίας μεταξύ της τουρκικής και της ιταλικής μαφίας με ενδιάμεσους έλληνες κακοποιούς. Ταξιδιωτικά γραφεία, ναυτιλιακοί πράκτορες, γραφεία διεθνών μεταφορών με οχήματα τύπου TIR, λιμενικές, τελωνειακές και αστυνομικές διασυνδέσεις, όλα αυτά συνθέτουν την εικόνα και το παζλ.

Οι δρόμοι της λαθρομετανάστευσης, όσον αφορά την ελληνική εμπλοκή, ξεκινούν από δύο διαφορετικά σημεία. Ο ένας δρόμος είναι η με κάθε τρόπο προώθηση των λαθρομεταναστών στην Κωνσταντινούπολη. Από εκεί το κύκλωμα θα ξεκινήσει τις διαδικασίες για τη δια ξηράς μεταφορά τους από τα ρηχά του Έβρου. Θεωρείται ο ασφαλέστερος δρόμος, αλλά και ο ακριβότερος. Σύμφωνα με πληροφορίες μας το ποσόν της μεταφοράς από τα χερσαία ελληνοτουρκικά σύνορα κυμαίνεται γύρω στα 5.000 δολάρια, ενώ κατά βάση ξεκινά από τα 1.000 δολάρια. Οι λαθρέμποροι πολλές φορές - όπως αυτή προ ημερών - δεν διστάζουν να περάσουν τους λαθρομετανάστες ακόμη και σκόπιμα μέσα από ναρκοπέδια, στην προσπάθειά τους να εξαφανίσουν τα ίχνη τους, αφού πρώτα έχουν εισπράξει τα χρήματα της μεταφοράς.

Ο δεύτερος δρόμος είναι τα παράλια της Μικράς Ασίας και από εκεί τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, Σάμος, Χίος, Μυτιλήνη, Κως, Ρόδος, Καστελόριζο. Ένα καινούργιο κανάλι μεταφοράς λαθρομεταναστών - οικονομικών προσφύγων - που λειτουργεί τα τελευταία χρόνια, είναι από τη Συρία και το Λίβανο προς την Κρήτη.

Ιδίως όσον αφορά τους Κούρδους από το Β. Ιράκ, οι τουρκικές μυστικές υπηρεσίες κατά καιρούς έχουν χρησιμοποιήσει τα κύματα των προσφύγων ως μέσον άσκησης πίεσης προς τις χώρες της Δ. Ευρώπης. Η πολιτική διάσταση της λαθρομετανάστευσης αναδεικνύεται σε μεγάλο κεφάλαιο.

Δυστυχώς όπως φαίνεται το χειρότερο από όλα, όπως λένε οι ίδιοι οι μετανάστες, δεν είναι το γεγονός ότι σκοτώθηκαν 14 ή περισσότεροι Κούρδοι στο "Σούπερφαστ". Το χειρότερο είναι ότι θα συνεχίσουν να σκοτώνονται, να πνίγονται στις θάλασσες ή να ανατινάζονται από νάρκες. Ο ίδιος ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Σταύρος Σουμάκης, ήταν αποκαλυπτικός κατά της διάρκεια συνέντευξης Τύπου, προ ημερών: "Η λαθρομετανάστευση, είπε, είναι μια οργανωμένη ιστορία, στην οποία εμπλέκονται υψηλά συμφέροντα, που εκμεταλλεύονται την αγωνία αυτών που ζητούν ένα καλύτερο αύριο. Στην υπόθεση αυτή εμπλέκονται διάφοροι. Κανείς δεν μπορεί να απαλλάξει κανέναν"!!!

Επιστολή του ΥΕΝ προς την Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών η οποία κατήγγειλε τον Απρίλη του 1997 την ανεξέλεγκτη δράση του δουλεμπορικού κυκλώματος στο λιμάνι της Πάτρας, αναφέρει ότι: "καθημερινά εντοπίζονται και συλλαμβάνονται αλλοδαποί"! Οι έλεγχοι, δηλαδή, που γίνονται δεν αφορούν τους δουλέμπορους αλλά τους αλλοδαπούς! Είναι και αυτό μια επιβεβαίωση της ρατσιστικής πολιτικής της κυβέρνησης απέναντι στους οικονομικούς μετανάστες και μια ολοφάνερη απόδειξη του γιατί δεν συλλαμβάνεται κανείς από το κύκλωμα των δουλεμπόρων.

ΒΗΧΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΝΕΑ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ στις 13 Νοεμβρίου 1999

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου