Δευτέρα, 9 Μαΐου 2011

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ


ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΑΙΜΟΡΡΑΓΕΙ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ "ΣΑΡΔΑΝΑΠΑΛΟΥΣ" ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ


Αιμορραγεί η δημόσια εκπαίδευση και η γλώσσα των αριθμών δίνει τις αδιαμφισβήτητες αποδείξεις της αποψίλωσης του δημόσιου σχολείου, ικανοποιώντας τους εμπνευστές των εκπαιδευτικών σχεδιασμών, που με τη "Λευκή Βίβλο για την Παιδεία" και διάφορες άλλες ανάλογες "χάρτες" ζητούσαν τελικά λιγότερη Παιδεία για περισσότερους μισοειδικευμένους για τις επιχειρήσεις τους. Η ΟΛΜΕ ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες ότι 23.094 μαθητές, που ξεκίνησαν να φοιτούν στα Δημόσια Λύκεια και ΤΕΕ πριν τρία χρόνια, "χάθηκαν" κάπου ανάμεσα στις εξεταστικές συμπληγάδες, στα αδιέξοδα που δημιουργεί το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα και δεν πήραν απολυτήριο. Ενα μικρό ποσοστό από αυτούς επαναλαμβάνει τη Β΄ Λυκείου και ένα ακόμα μικρότερο εκτιμάται ότι μπορεί να αναζητήσει... την "πριμοδότηση" της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Πέντε χρόνια μετά οι διακηρύξεις για την εκπαιδευτική "κοσμογονία" που θα έφερνε η "μεταρρύθμιση", η προσαρμογή της Παιδείας στις σύγχρονες ανάγκες, ο "εκσυγχρονισμός" της μεταφράζονται με σιγουριά σε "λιγότερη Παιδεία", Παιδεία με μεγαλύτερους ταξικούς φραγμούς για τα παιδιά της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων. Οι εξετάσεις του Ιούνη στη Β΄ Λυκείου, που "τσουβαλιάζουν" όλους τους μαθητές βάζοντάς τους να συμμετέχουν σε πανελλαδικό "διαγωνισμό", έχουν πάρει διάσταση αποτύπωσης των εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Οι φτωχές, απομακρυσμένες περιοχές της χώρας και οι εργατοσυνοικίες των αστικών κέντρων κρατούν τα πρωτεία σε αριθμό μαθητών που παραπέμπονται για επανεξέταση ή απορρίπτονται. Έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό στροφής προς τα ΤΕΕ, αυτό το υποβαθμισμένο σχολείο, στο οποίο καταφεύγουν όλο και περισσότεροι μαθητές που οι οικογένειές τους δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στα έξοδα - δηλαδή στο φροντιστηριακό χαράτσι - που απαιτεί το λύκειο. Αυτό που δείχνουν τα στοιχεία, επίσης, είναι ότι, ακόμα και σε αυτό το υποβαθμισμένο κομμάτι της εκπαίδευσης, που προσφέρει μια εφήμερη κατάρτιση, μεγαλώνει το ποσοστό των μαθητικών "διαρροών".

Βλέποντας την ταξικότητα της εκπαίδευσης σε όλο της το μεγαλείο, ο λαός που "βομβαρδίζεται" νύχτα μέρα με την "εξάρθρωση" της 17Ν αισθάνεται ότι οι "Σαρδανάπαλοι" της γνώσης θέλουν την εργατική τάξη αμόρφωτη εύκολη λεία στα χέρια των καπιταλιστών. Αυτός ο λαός όμως πρέπει να κατανοήσει και την ουσία της πολιτικής αυτής που έχει ήδη βγει στην επιφάνεια παραμερίζοντας τις διακηρύξεις και τις παρεμβάσεις που θέλουν να ρίξουν "στάχτη στα μάτια" του, όπως π.χ. η έμφαση στις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση (των οποίων οι στόχοι τελικά, όπως αποδεικνύεται, κάθε άλλο παρά παιδαγωγικοί είναι). Να πειστεί ότι δεν είναι πιο "χαζά" τα παιδιά της Άρτας από αυτά του Παπάγου, επειδή στην πρώτη περίπτωση απέτυχε στις εξετάσεις της Β΄ Λυκείου το 15,1% και στη δεύτερη μόλις το 4,5%. Απλά η Ήπειρος είναι μία από τις πιο υποβαθμισμένες περιοχές, όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά και της Ευρώπης (δες τη σελίδα ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ) και σε αυτό το σύστημα ταξικής επιλογής για τα παιδιά της δε διατίθεται μεγάλο μερίδιο.

Είναι ανάγκη σύντροφοι, η εργατική τάξη πρώτη από όλους, σύμφωνα με τις δικές της ανάγκες, να κάνει την υπόθεση της Παιδείας δική της υπόθεση και να νιώσει την επίθεση στο μορφωτικό δικαίωμα απείρως μεγαλύτερο από όλα τα χτυπήματα της 17Ν και σαν επίθεση των τρομοκρατών του κράτους στην ίδια. Και να προβάλει το αίτημα για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών, μαζί με όσα απαιτούνται για την εφαρμογή της στη ζωή. Πρώτα και κύρια, τη ριζική αλλαγή του συσχετισμού των δυνάμεων για την ανατροπή όχι μόνο της κυβέρνησης των κεφαλαιοκρατών αλλά και για την ανατροπή του ίδιου του καπιταλιστικού άθλιου συστήματος της εκμετάλλευσης και του σκοταδισμού. Και όχι μόνο στη χώρα μας αλλά ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ. Για την Εργατική Εξουσία και το ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ.

28 Ιουλίου 2002

Παναγιώτης Βήχος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου